ماساژ گوهردرمانی برای بی خوابی:



 گاهی اوقات داشتن یک خواب شبانه آسوده و کامل یک آرزوست. خواه این موضوع به دلیل استرس عمومی یا دراثریک عامل ویژه بوده باشد و خواه دراثرتغییرات هورمونی، درد کوتاه مدت یا مزمن و ...، چیزی ناامیدکننده تر از نگاه کردن به ساعت دررختخواب نیست.

دانستن اینکه فردا را باید بدون خواب کافی آغاز کنید و احساس خسته بودن یا انرژی کمترداشتن طی روز، به خودی خود بد است اما این تنها مشکل بی خوابی نیست، بلکه عملکردهای درک و فهم وحافظه با افزایش کسالت و اضطراب، کاهش می یابند.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری­ها،(Nerve Center and Prevention of Illness’s) توضیح داده است که خواب ناکافی، یک اپیدمی درسطح بهداشت عمومی به شمار می آید. ناکافی بودن خواب ارتباط مستقیمی با تصادفات وسائل نقلیه، فجایع صنعتی و خطا هایی در زمینه های پزشکی و دیگر مشاغل دارد.

درمان طبیعی بی خوابی:

بیشتر ما با تبلیغات قرص­هایی جهت درمان بی­خوابی آشنا هستیم، اما همه ما به نسخه­ های درمانی این تبلیغات اتکا نمی­کنیم. داروهای با فروش آزاد، همیشه موثرنیستند. 

الکل و نیکوتین نیز مشکلات خودشان را دارند. می توان حدس زد که چرا برخی افراد، به درمان­های ایده­ آل برای اینکه خواب راحت ­تری داشته باشند کمتر پناه می برند. اما اگر شما به دنبال درمان طبیعی برای بی­خوابی هستید، ایده ماساژگوهردرمانی می تواند تفاوت­ها را رقم بزند.

ماساژ گوهردرمانی چگونه عمل می­کند:

تحقیقات نشان داده است که ماساژگوهردرمانی مستمر برای بی­خوابی، نه تنها درد و اضطراب را کاهش داده بلکه ریلکسیشن را نیز بالا برده که در بازیابی الگوی خواب شما موثر خواهد بود.

دکتر تیفانی فیلد (Tiffuny Field) می­گوید: "زمانی که شما خوابی عمیق ندارید، انواع مشخصی از عوامل درد دربدن شما رها می­شوند." اما آن تغییرات با استفاده از گوهرها و ماساژ گوهردرمانی ، خواه برای بی­خوابی و خواه برای افزایش ارتجاع­ پذیری یا بهبود ریلکسیشن باشد، رفع خواهند شد.

 او می­گوید: "بر اثر انرژی گوهرها در ماساژ گوهردرمانی در بدن سروتونینی رها می شود که یک ضد درد 100% طبیعی می باشد و می تواند در بهبود خواب عمیق بسیار موثر باشد."

مزیت های اضافی:

 به هنگام خواب عمیق، مکانیزم های بازیابی در بدن به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد که ماساژ
گوهردرمانی ریلکسی این خواب عمیق را ممکن و میسر می سازد.

موسسه تحقیقات ماساژ و لمس The Touch Research Institude) ) دریافته است که درافراد مبتلا به آرتریت، افزایش قدرت مشت کردن و بهبود گستره حرکتی مفاصل نیز پس از حدود کمتراز یک ماه ماساژ گوهردرمانی  ، کاملا قابل لمس بوده است. از دیگرمزایای ماساژ
گوهردرمانی ، شامل بهبود وضعیت ایستایی بدنی، کاهش فشار خون، ریلکس شدن عضلات، گردش خون بهتر، تقویت سیستم ایمنی، تسکین سردردها و کاهش استرس می باشد. بنابراین این ماساژ یک درمان طبیعی برای بی­خوابی در کنار دیگر تاثیرات، به شمار می رود.

افزودن آپشن گوهردرمانی

دانشمندان بخش پزشکی دانشگاه مریلند (University of Maryland Medical Center Research ) دریافتند که با اینکه بعضی داروها جهت بهبود ریلکسیشن و خواب عمیق لازم هستند، ماساژ با آپشن
گوهردرمانی ، موثرتر می باشد.

مطالعات بالینی بر روی افراد بیمار تحت ماساژ ، چه با استفاده از انواع ماساژ و  روغن های ضروری و یا با روغن های معطر عصاره گرفته شده از گیاهان، گل ها و میوه ها  نشان داده است که آنهایی که ماساژ همراه با آپشن
گوهردرمانی  گرفته اند، پیامدهای مثبت بهتری مانند بهبود خواب، استرس کمتر و ظرفیت ذهنی بیشتر، رهایی از تشویش و دلواپسی، رهایی از درد و رنج و ... را در پایان جلسه ماساژ با خود به همراه برده اند.